Terugreis naar Chili, puerto Natales - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Birgit Wezelenburg - WaarBenJij.nu Terugreis naar Chili, puerto Natales - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Birgit Wezelenburg - WaarBenJij.nu

Terugreis naar Chili, puerto Natales

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

05 Februari 2013 | Chili, Puerto Natales

Dinsdag 05-02-2013
allereerst wil ik jullie bedanken voor alle berichtjes, erg leuk om te lezen. Het is hier gewoon genieten, wel veelal geënt op toeristen, maar goed dat is ok, het is gewoon bijzonder om hier te zijn. Vanochtend was ik vroeg op, rond 600. Ik moest mijn rugzak nog pakken en wilde gewoon op tijd zijn bij de bus. Deze vertrekt om 800. Intussen moet er nog ontbeten worden en nog een klein stukje naar het busstation gelopen worden. Het ontbijt was wit brood, een gesuikerde croissant, jam en gesuikerde cornflakes. Gelukkig hebben we een busdag. Het is eenvoudig en het is eten. Nu weer op weg naar puerto natalis zo ongeveer 4 tot 5 uur bussen. We zien wel, in ieder geval bij de grens 2 maal debus uit,een keer in argentinie en 1 keer in Chili. Alle formulieren bij de hand. De zon schijnt weer dus hier in el calafate is het warm, geen idee hoe het in puerto natalis is. Ik heb daar een hele middag de tijd om rond te scharrelen. Het is nu in ieder geval even relaxen en een paar dagen verplaatsen voordat we op de 8-02 naar puerto williams vliegen. Nog genoeg avonturen te beleven. Ik zie het wel en wacht alles rustig af wat komen gaat en geniet van het moment. onderweg in de bus lijken de eindeloze steppe vlaktes afgestoft te zijn door de regen, ik zag zelfs een klein meertje waar verschillende watervogels en eenden zwommen. Ik heb verder nog 2 emoes gezien, en ik val vooral in i slaap in de bus en heb wat last van de airco. Maar ook dat zijn maar tijdelijke kleine ongemakken van het moment. Het is vooral rustig zitten en afwachten en genieten van het uitzicht onderweg. De bus is een uitstekende plek om te mediteren. Bij de Argentijnse grens was het weer de bus uit om je paspoort te laten stempelen om het land uit te kunnen. Wel een heerlijk taartje gegeten, die nog in calafate gekocht waren. Nu weer een paar km verder naar de Chileense grens over een onverharde weg. Dus we worden weer heen en weer gehusseld. Zien hoe het bij de Chileense grens gaat, hopelijk is daar wel een toilet. Inderdaad eindelijk naar het toilet bij het chileense grenskantoor. Her moesten we nog een keer een formulier invullen, of je eten had meegenomen of niet. Alle bagage moest uit de bus en gescand worden, de douane stempelde mijn briefje en paspoort weer, ik ben weer toegelaten. Ik had wat groepseten in mijn tas zitten waaronder honing, mayo ketchup rijst, notenmix, eerlijk aangegeven en geen enkel probleem. Het lijkt wel of ze het helemaal niet goed bekijken. Nou ja deze bureaucratie hebben we ook weer gehad. Het kantoor was erg druk met aankomende en vertrekkende bussen. Kortom een soort georganiseerde chaos. Maar we zijn weer veilig in Chili. Nu verder naar puerto natales. Rond 1330 waren we weer terug puerto Natales. De keuken bij Alicia was weer zeer warm, en we werden weer hartelijk ontvangen. Vanmiddag kunnen we gewoon doen wat we willen en om 1900 uur gaan we gezamenlijk uit eten. Ben benieuwd waar dat zal zijn. Zal vast wel erg lekker zijn. In ieder geval gaat dat uit de pot. Ik heb wat boodschappen gedaan en morgen gaan we rond 1300 met de bus weg. Eigenlijk best grappig om hier te zijn. De wind waait heerlijk om hospedaja Alicia heen, en nu even niets. Dat is ook lekker om te doen. We hebben weer heerlijk gegeten in een echt Chileens restaurant, ergens achteraf wat verder bij alle toeristische dingen vandaan. Ik had vis met groenten en een groentesoep vooraf. Op de terugweg zijn we langs het busstation gelopen, waar onze bus morgen vertrekt. De lucht is hier gewoon overweldigend mooi. Soms lijken de wolken wel stormwolken of erg woeste wolken. Zo ook bij het meer vlakbij het hostel met woeste wolken boven de bergen die aan de andere kant van het meer zijn. Een prachtig beeld. Nu weer heerlijk slapen en morgen om 800 ontbijt. ben benieuwd wat de dag van morgen ons weer brengt. Ik wacht geduldig af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Puerto Natales

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Terugreis naar huis

15 Februari 2013

Trek op isla navarinno

07 Februari 2013

Tocht naar maghalan pinguins

06 Februari 2013

Terugreis naar punta arenas

05 Februari 2013

Terugreis naar Chili, puerto Natales
Birgit

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 13664

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: