Terugreis naar punta arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Birgit Wezelenburg - WaarBenJij.nu Terugreis naar punta arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Birgit Wezelenburg - WaarBenJij.nu

Terugreis naar punta arenas

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

06 Februari 2013 | Chili, Punta Arenas

Woensdag 06-02-2013
Vanochtend was ik vroeg wakker en heb ik heerlijk gemediteerd. Vandaag gaan we weer terug naar punta arenas. De bus vertrekt om 1300. Na het ontbijt, die we zelf met een aantal ingrediënten hadden opgewaardeerd, smaakte het weer goed. daarna ben ik even in puerto natales rond gaan lopen. eerst langs het meer, daar kwam ik een verkeersbord voor tsunami evacuatieroute tegen. het was prachtig om langs het meer te lopen en verschillende vogels en eenden te zien en te kunnen fotograferen. ook heb ik genoten van het uitzicht op het meer. daarna ben ik via achterafwegen naar de unimarc gegaan en daar ook door gelopen. Ik kwam daar een supermarkt tegen waar de gewone Chileen ook komt met vers fruit en groente. Tot mijn verbazing vond ik hier geitenkaas. Vervolgens weer via achterafstraatjes teruggelopen, waar ik een verkeersbord met zone de securidad de stunami tegen kwam. In deze straat was het minder netjes en had ik het gevoel buiten het toeristische gebied te komen, en wat meer vervallen in vergelijking met het centrum. op zich best grappig om te zien. zo direct lekker naar de bus toe lopen, en weer onderweg naar punta arenas. De busrit verliep sneller dan gedacht, ik was wat in slaap gevallen. Bij de bus werden alle tassen weer netjes getagd, alvorens ze de bus ingingen. Ik ben met depot bagage samen mat onze tochtleidster met de taxi erheen gegaan. Eenmaal onderweg werd er een film gedraaid, jawel in het Engels, alleen door al het geluid kon ik die niet verstaan. Dat heb ik dus niet gedaan, en eigenlijk een dutje gedaan, wat ook heerlijk was. Af en toe zag ik onderweg dat het behoorlijk waaide en het leek alsof er een zandstorm gaande was. Eenmaal in punta arenas aangekomen, was het ons verplaatsen naar een paar appartementen, waar we de mogelijkheid hebben om zelf te koken. Dat vind ik zelf ook erg fijn, dat betekend dan dat we de keus hebben om een keer niet uit eten te gaan, maar ouderwets thuis te eten. Het zijn mooie huisjes, met een slaapkamer met dubbelbed, en in de woonkamer 2 losse bedden. Een prima onderkomen. Eenmaal hier aangekomen heb ik mijn spullen uitgezocht, en zijn we met een aantal naar het toeristenbureau gegaan, om een pinguïntocht te regelen, het bleek een tocht naar de maghalan pinguïn te zijn. De tocht duurt ongeveer 4 uur met de auto. Het is in de middag. Ook nog wat boodschappen gehaald, en weer terug verd alles uitzoeken. Ik moet echt opletten dat ik zo min mogelijk meeneem naar isla navarrino. Dit omdat we maar 10 kg bagage mee mogen nemen. Eventueel hebben we de mogelijkheid voor 6 kg overgewicht. Ben benieuwd of dat nodig is, we zullen zien. Morgenochtend is het relaxed opstaan. Ook nog langs het consulaat geweest om te checken of mijn pakket binnen was gekomen. Deze was helaas dicht toen ik er kwam. Morgen weer proberen. Ik moet zeggen dat ik niets meer verwacht. Vanavond was het diner, advocado met een sausje erin, rauwe zalm met citroen en mosterdsausje, hoofdgerecht was zeeaal uit de oven met knoflook, tomaten en bosuitjes, een tomatensaus, wortelen met komijn en koriander, en gebakken aardappelen, met thee en chocolade als toe. Ik heb heerlijk zitten smullen. Nu slaap ik weer in een heerlijk bed. Ik merk dat ik van die kleine dingen meer kan genieten, echt super. Morgen weer een nieuwe dag, en zie ik wel wat deze dag brengt. In ieder geval is mijn rugzak voor de volgende trek klaar. Daar vliegen wij naar toe. Onze reisleidster gaat nog het een en ander regelen, zoals dragers voor het eten, en daar kunnen we pas bekijken wat voor voedsel kunnen kopen, omdat we niets mogen invoeren qua eten. Hier is het weer een oefening in overgave en zien wat ik daar kan krijgen om een snack in elkaar te flansen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Punta Arenas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Terugreis naar huis

15 Februari 2013

Trek op isla navarinno

07 Februari 2013

Tocht naar maghalan pinguins

06 Februari 2013

Terugreis naar punta arenas

05 Februari 2013

Terugreis naar Chili, puerto Natales
Birgit

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 13657

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: