Tocht naar maghalan pinguins - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Birgit Wezelenburg - WaarBenJij.nu Tocht naar maghalan pinguins - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Birgit Wezelenburg - WaarBenJij.nu

Tocht naar maghalan pinguins

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

07 Februari 2013 | Chili, Punta Arenas

Donderdag 07-02-2013
Vanochtend was ik al vroeg wakker en kon ik de sterren aan de hemel zien, eigenlijk best mooi. Ook vanochtend heerlijk ontbeten, eindelijk yoghurt zonder iets erin. Overal heb je hier suiker erin. Een heerlijke rustige ochtend zo, vanmiddag naar de pinguins. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen tot die tijd, mogelijk ga ikog wat wandelen langs de kustlijn en in ieder geval even langs de consul, als die er is. We zullen zien. Volgens track en trace is pakket geclaimd. Consulaat zou open moeten zijn, maar helaas 2x langsgelopen en hij blijft dicht, enfin we zullen zien. Ik zal er vanavond als ik terugkom van de pinguins nogmaals langsgaan. Maar ik verwacht niets. Verder langs de kust gelopen en ik moet zeggen dat was erg mooi. Een aantal aalscholvers gezien op oude pieren, wat een kolonie. Een cruiseschip kon noet binnenvaren, en liet mensen met kleine bootjes aan land brengen, is altijd indrukwekkend om te zien. Het was een leuke wandeling, dia via de plaatselijke ah en consul weer terugging naar ons huisje. Het consulaat zou open moeten zijn, maar helaas het hek was dicht. Ik snap er niets van. Morgen zal ik opnieuw kijken. Eenmaal terug in mijn huisje heb ik heerlijk geluncht en gerelaxed door met mijn ipad te spelen. rond 1500 was het wachten op de taxi die ons naar de leuke pinguins zou brengen. De taxi liet even op zich wachten, ik noem het maar chilien time, of te wel een nieuwe uitdrukking voor effe chillen. Toen de taxi er eenmaal was, reed deze op zijn chileens behoorlijk door tot het tankstation. Her moest hij even tanken, en werden de laatste inkopen gedaan. Of te wel we moesten even geduld hebben om de pinguins te zien. Daarna ging de reis verder eerst over verhard terrein, en daarna verder over onverhard terrein met veel hobbels en bobbels, en hier werd behoorlijk hard over gereden. Of te wel ik kreeg een gratis trilbehandeling. Onderweg reden we langs een auto die op zijn kop lag, daar zat niemand meer in, en een auto met kapotte vooras. Vrder stopten we even bij een auto,useum. Hier was een oude sierra geprikt op een electriciteitspaal. Helaas kon ik hier geen foto van maken, vanaf de plek waar ik zat. Ook was daar een nandu in een hok geplaatst. Uiteindelijk kwamen we bij de toegang van het park, hier ging het op zijn chileens. we moesten per groepje entree betalen. De beheerder van het park liep dan elke keer naar binnen om de kaartjes te halen, zeer efficient op zijn chileens. Daarna ging het gehobbel nog even door. Onderweg zagen we nog wat roofvogels mogelijk wat caracara's, maar was onduidelijk om te zien, maar wel prachtig. Eindelijk kwamen we bij de pinguins, pinguinderas genaamd. Hr moesten we betalen om de pinguins te zien. De wandeling was 1,5 km en moesten we binnen 75 min gelopen hebben. De wind waaide hard, en de zee zag er woest uit. De wind duwde de schuimkoppen naar boven. Al lopend naar de pinguins zag ik ook nog verschillende vogels en genoot ik weer van de uitgestrektheid van het landschap en de prachtige luchten. Deze pinguins graven een hol, waar ze hun nest maken. De jongen waren nu zo groot dat ze hun veren aan het verliezen waren en hun eerste zwemles kregen. Dit betekende dat ze bijna allemaal bij het water waren. Hier zag ik een aantal uit het water komen, en zwemmen in de zee. Als ze zwemmen lijken het net eenden, erg grappig om te zin. Verder tijdens de wandeling zag ik er nog een aantal die zich in het gras verborgen hielden en zag ik wat hazen wegrennen. Na de wandeling was het weer een gehobbel en gerace over een onevenwichtig stuk weg richting punta arenas. Onderweg kwamen we ganzen, nandu's en rennende hazen tegen. Ik moet zeggen ik was blij toen ik weer bij ons huis was. Toen ik hier was, had ik geen zin om nog een keer naar het consulaat te gaan. It ga ik morgen voor de laatste keer proberen. Als hij dan weer dicht is, laat ik een briefje achter. Ik at mee met de groep die thuis kookte, en dit was weer verrukkelijk, ik heb mijn buik weer rond gegeten. Het was ook gezellig, en de foto's en ervaringen van de dag met elkaar uitgewisseld. We hadden namelijk verschillende dingen gedaan. Dat was gewoon leuk, en ik vond het wel relaxed om lekker thuis te eten. Morgen een ontspannen ochtend, en dan worden we rond 1230 opgehaald om naar het vliegveld te gaan, aldaar vliegen we naar puerto williams waar we zaterdag onze laatste trek gaan starten. Zo direct ga ik heerlijk slapen sluit ik een heerlijk ontspannen dag af. ik heb geen idee wanneer ik weer iets kan posten, we zien wel.

  • 08 Februari 2013 - 10:33

    Cees N. Stolwijk:

    Hallo Birgit,

    Je vader tipte mij over de mogelijkheid je reisverslag te lezen. Heb ik gedaan! Bijzonder interessant en echt een unieke reis die je maakt. Ben zelf nog nooit in Zuid Amerika geweest, maar als ik alles zo lees gaat het wel kriebelen. Ik wens je nog een mooie afsluiting van je spectaculaire reis en een goede vlucht terug naar Nederland. Hier is het rond het vriespunt.

    Vriendelijke groet van Cees N. Stolwijk
    kantoor W.S. Venema BV - Boskoop

  • 08 Februari 2013 - 17:03

    Fennie:

    Hey Birgit, had je alles zo goed voorbereid en nu loop je tegen Chileense ambtenarij op!! (dacht jij dat je op vakantie bent, heb je opnieuw te maken met die ambtenaren!!) maar gelukkig laat je jouw genieten niet hierdoor beïnvloeden. Bedankt voor de leuke verslagen. Fennie

  • 10 Februari 2013 - 16:35

    Ann:

    Love your news and photos, dear Birgit. Thankyou for sharing.
    Hugs and blessing, Ann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Punta Arenas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Terugreis naar huis

15 Februari 2013

Trek op isla navarinno

07 Februari 2013

Tocht naar maghalan pinguins

06 Februari 2013

Terugreis naar punta arenas

05 Februari 2013

Terugreis naar Chili, puerto Natales
Birgit

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 13655

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: